مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا در یک نگاه

استرالیا علاوه بر وضعیت جغرافیایی، اقتصاد و زیرساخت های پایدار و مستحکم، موقعیت های کاری و استانداردهای بالای زندگی به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی پیشرفته دنیا شناخته شده است. خدمات درمانی استاندارد و سیستم آموزش و پرورش این کشور از دلایل انتخاب استرالیا به عنوان مکانی امن برای زندگی می باشد. از راه های گوناگونی می توان برای مهاجرت به استرالیا انتخاب نمود که برای هریک از راه ها به اختصار در این مقاله برای شما عنوان می شود.
راه های اخذ ویزای استرالیا:
استرالیا با داشتن بیش از ۱۵ هزار شرکت اینترنشنال مورد توجه بسیاری از سرمایه داران قرار گرفته تا بتوانند با ریسک کمتر سرمایه و بیزنس خود را در این کشور شروع کنند.  
استرالیا کشوری ثروتمند می باشد و واحد پول آن دلار استرالیاست. صادرات جزء یکی از راه های اخذ درآمد برای کشوراسترالیا محسوب می شود. این کشور یکی از کشورهایی است که درصد امید به زندگی به علت رفاه اجتماعی بالا برای مردم آن بالاست و کیفیت زندگی بسیار بالا در این کشور کاملا هویدا می باشد.
عوامل گفته شده در بالا باعث انتخاب استرالیا به عنوان مقصد ویژه ای جهت سرمایه گذاری و مهاجرت به استرالیا شده است. ۵ نوع سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد که درحال حاضر تنها دو نوع آن آزاد و قابل اجرا است  و ۳ نوع دیگر آن توسط دولت استرالیا بسته می باشد. حال مراحل سرمایه گذاری برای هر ۵ را به اختصار و به صورت آیتم بندی شده برای شما عنوان میکنیم.
مراحل اقدام برای ایجاد سرمایه گذاری برای هر پنج نوع:
 ارایه بیزینس پلن
جمع آوری مدارک مدیریتی و کاری
اقدام برای یکی از استانهای استرالیا
دریافت تاییدیه استانی و جمع آوری بقیه مدارک و فرمها و اقدام برای اداره مهاجرت استرالیا
دریافت فایل نامبر
دریافت مدیکال و انجام آن
 دریافت ویزا
توضح کامل سرمایه گذاری را میتوانید در بخش سرمایه گذاری استرالیا مطالعه نمائید.
کار آفرینی(entrepreneur):
برای کسانی که موافقتنامه مالی با طرف سوم(سرمایه دار استرالیایی) به ارزش  ۲۰۰,۰۰۰دلار استرالیا دارند و می توانند بیزینس موجود در استرالیا را تقویت کنند (از طریق خرید یا مشارکت ). برای این متقاضیان نیز باید از یکی از ایالت های استرالیا دعوتنامه داشته باشند.
ویزای کارآفرینی استرالیا از جمله برنامه های سرمایه گذاری این کشور می باشد. این ویزا ویزایی ۴ ساله و موقت است که در صورت انجام تمامی تعهدات به ویزای دائم منجر خواهد شد. برای اقدام جهت دریافت این ویزا متقاضی باید ابتدا از طریق یکی از استانهای استرالیا اقدام نماید و سپس تائیدیه استرالیا را دریافت نماید. این ویزا مناسب افرادیست که تمایل به ایجاد تجارت و سرمایه گذاری در استرالیا را دارند. این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا همسر و فرزندان خود را نیز در پرونده وارد کنید. اگرچه این ویزا ۴ ساله است اما در صورت عدم توانایی در اجرای تعهدات و نیاز برای داشتن وقت بیشتر برای ۲ سال دیگر نیز قابل تمدید است.
مهاجرت کاری به استرالیا
از جمله روش های مهاجرت به استرالیا، اقدام برای اقامت استرالیا از طریق تخصص کاری می‌باشد. دولت استرالیا همواره اهمیت بالایی به مهاجرت از طریق کار به استرالیا در رشته‌های مختلف قائل بوده است. درصد پایین بیکاری افراد متخصص، میزان استفاده کم آنها از بودجه‌های دولتی و کمبود نیروی ماهر کاری در استرالیا و… تمام این ها تاییدکننده اهمیت دولت استرالیا در این مهم میباشد.  برای حل  مشکل کمبود نیروی کار متخصص،  اداره مهاجرت استرالیا اقدام به افزایش سرعت پذیرش نیروی ماهر کاری از طریق مهاجرت نموده است. براساس امتیازبندی برای این نوع مهاجرت، دولت استرالیا چند نوع ویزا برای سهولت پذیرش مهاجرین کاری تعیین نموده که ۳ نوع ۱۸۹ و ۱۹۰ و ۴۸۹ میباشد. به تفصیل هر نوع را در صفحه مهاجرت کاری مربوط به استرالیا توضیح داده شده است.
ویزای ازدواج
اگر شما با یک شهروند (citizen) و یا دارنده اقامت دائم (pr) نامزد کنید طبق قوانین استرالیا می توانید درخواست ویزای ازدوا ج بدهد (ویزای ۱۳۰)و وقتی وارد خاک استرالیا می شوید و ازدواج می کنید در خواست ویزای همسری (panrtner) می دهید. ضروری است که ازدواج شما حداکثر ۹ ماه پس از ورودتون به استرالیا صورت بگیرد. بعد از ثبت ازدواج شما می توانید در خواست اقامت دائم (pr) بدهید. بعد از ازدواج اگر صاحب فرزند شوید فرزند شما شهروند استرالیا محسوب خواهد شد.
مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق ازدواج
تمامی شرایط و مدارک لازم جهت درخواست PR یا اقامت دائم
سند ازدواج و تایید و ثبت شده
تابعیت با تولد در  استرالیا
اگر شما در استرالیا متولد شده اید، اگر یکی از شرایط زیر را دارا باشید شهروند استرالیا محسوب میشوید :
قبل از ۲۰ اگوست ۱۹۸۶در استرالیا متولد شده باشید.
بعد از ۲ اگوست ۱۹۸۶ در استرالیا متولد شده باشید و یکی از والدینتان شهروند citizen)) استرالیا باشد و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند.
اگر بعد از اگوست ۱۹۸۶ در استرالیا بدنیا آمده اید و هیچ کدام از والدنیتان شهروند یا PR نبوده اند اما اکثر زندگی خود را تا قبل از سن ۱۰ سال در استرالیا گذرانده باشید در این شرایط بعد از تولد ۱۰ سالگی به طور اتوماتیک شهروند استرالیایی محسوب میشوید.
استرالیا اقامت دوگانه را می پذیرد به این معنی که شما بعد از اخذ اقامت استرالیا قادر به حفظ اقامت کشور خود نیز می باشید.
لازم به ذکر است اخذ اقامت از طریق خید ملک در استرالیا امکانپذیر نمیباشد.