مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر

موسسه تداوم نسل سپید با 12 سال سابقه در زمینه اخذ ویزای استرالیا بهترین و مطمئن ترین روش مهاجرت به استرالیا را به شما پیشنهاد خواهد کرد و در کوتاهترین زمان ممکن ویزای استرالیا و اقامت دائم را برای شما به ارمغان می آورد.

چند پرسش مهم درباره مهاجرت به استرالیا

1- آیا ویزای اسکیل ورکر منجر به اقامت دائم استرالیا خواهد شد ؟

ویزای اسکیل ورکر یکی از بهترین روشها جهت اقامت دائم در استرالیا است که شرایط و ساب کلاسهای خاص خود را دارد. به صورت کلی اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر یکی از روشهای متداول است که نسبت به بسیاری از روشهای اقامت دائم استرالیا سریعتر است.

2- شرایط اخذ ویزای اسکیل ورکر چیست؟

ویزای اسکیل ورکر یا ویزای تخصص دارای شرایطی از جمله سن و سال ، مدرک تحصیلی ، سابقه کار ، وضعیت زیان انگلیسی و ... است که تنها به افراد واجد شرایط تعلق میگیرد. اطلاعات بیشتر در وب سایت مهاجرت به استرالیا

3- مدت زمان اخذ ویزای اسکیل ورکر حدودا چقدر است ؟

در گذشته ویزای اسکیل ورکر زمان زیادی را طلب میکرد ولی در حال حاضر در صورت داشتن شرایط و مدارک حدود 8 تا 14 ماه طول خواهد کشید

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به دلیل داشتن شرایط مطلوب اشتغال مورد توجه بسیاری از مهاجران در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. استرالیا مجموعه‌ای از شرایط از جمله سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... را برای مهاجرین تعیین کرده است.

استرالیا کشوری صنعتی و ثروتمند می‌باشد که به لحاظ رفاه در سال 2012 در ردیف دوم قرار گرفته است. این کشور در حدود 23 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر کانبرا  می‌باشد. سیدنی و ملبورن نیز دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور مرز خاکی با هیچ کشور دیگری ندارد و دور تا دور آن را آب فرا گرفته است. استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیاست که به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت شغلی فراوان، خدمات اجتماعی و ... سالانه هزاران نفر از اقصی نقاط دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند.

بر اساس واحد اطلاعات اکونومیست، ملبورن در ایالت ویکتوریا برای پنجمین سال متوالی عنوان بهترین شهر دنیا را برای زندگی از آن خود کرده است. این رتبه  بر پایه معیارهایی چون امکانات رفاهی، خدمات درمانی و شهری در نظر گرفته شده است.

مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی دارد :

مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق نیروی کار متخصص ( ویزای اسکیل ورکر ) سریعترین راه ممکن است که شرایط خاص خود را دارد. در صورت تمایل با شماره تلفنهای موسسه تماس حاصل نمایید.

Immigration to Australia

ویزای خانوادگی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق خانواده

ویزاهای مختلفی همچون نامزدی، ازدواج، فرزند و والدین وجود دارد که به کسانی اعطا می شود که یکی از اعضای خانواده اشان، یا جزو شهروندان کشور استرالیا ، یا دارای ویزای اقامت دائم استرالیا و یا جزو شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط زندگی در استرالیا باشند. اساساٌ ، شرایط برنامه ویزای خانواده با توجه به رابطه خانواده با فرد متقاضی بررسی می شود، چون در اکثر موارد نیاز است تا متقاضی حمایت مالی شود.

بطور کلی ، هر چه رابطه خانوادگی نزدیکتر باشد، مراحل پذیرش ویزا سریع تر بررسی می شود . متقاضیان این ویزاها نیازی به داشتن مهارت یا تخصص خاص ویا تسلط بر زبان انگلیسی ندارند. برنامه مهاجرت خانوادگی چهار گروه ذیل را در بر می گیرد:

مهاجرت به استرالیا از طریق همسر

ویزای استرالیا - همسر

این ویزا مخصوص فردی است که یا ازدواج کرده و یا در آینده نزدیک قرار است با یکی از شهروندان کشور استرالیا و یا کسی که اقامت دائم استرالیا را دارد و یا نیوزیلندی های واجد شرایط زندگی در استرالیا تشکیل زندگی دهد.

افرادی که می توانند از این ویزا استفاده کنند عبارتند از :

  1. نامزدها (زوج هایی که در آستانه تشکیل زندگی و ازدواج هستند)
  2. همسران (زوج هایی که قبلا با هم ازدواج کرده اند)
  3. زوج های دیفاکتو ( افرادی که با هم زندگی می کنند ولی ازدواج نکرده اند)

متقاضی باید از جانب همسرش حمایت مالی شود.شما به کمک این ویزا می توانید تا دو سال به طور موقت در استرالیا زندگی کنید. چنانچه پس از دو سال این رابطه همچنان بین شما برقرار بود این اجازه را خواهید داشت تا به عنوان یک زوج اقدام به اخذ ویزای اقامت دائم بکنید. ویزای همسر هم از داخل خاک استرالیا و هم در خارج از استرالیا قابل اقدام است ، اما شماره طبقه بندی هریک از ویزاها با هم متفاوت است.

ویزای استرالیا - ازدواج قریب الوقوع

این ویزا مخصوص افرادی است که نامزد آنها یکی از شهروندان استرالیایی یا یکی از مقیمان کشور استرالیا یا یکی از شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط زندگی در استرالیاست. اعتبار این ویزا به مدت 9 ماه است و متقاضی باید ظرف این مدت وارد استرالیا شود و با فرد مورد نظرش ازدواج کنید همسر شما باید حمایت مالی شما را بر عهده بگیرد و شما باید تا 9 ماه بعد از گرفتن این ویزا حتما با فرد مورد نظر ازدواج کرده باشید. پس از ازدواجتان با فرد مورد نظر و قبل از این که ویزا باطل شود، باید فرد تقاضای ویزای همسر را ارائه دهد تا بتواند در خاک استرالیا به زندگی مشترکش ادامه دهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق والدین

ویزای استرالیا - والدین

این ویزا مخصوص والدینی است که قصد دارند به صورت دائمی به استرالیا مهاجرت کنند تا در کنار فرزندانشان باشند. این ویزا به شرطی اعطا می شود که فرزندانشان شهروند استرالیا، مقیمان دائمی استرالیا یا شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط سکونت در استرالیا باشند. شما برای استفاده از این ویزا نیازمند پشتیبانی و حمایت مالی دارید. والدین مسنی که قصد تقاضای این ویزا را دارند باید در هنگام تقاضا در خارج از خاک استرالیا به سر ببرند.

ویزای استرالیا - ویزای کمکی والدین

این ویزا مختص والدینی است که می خواهند به استرالیا مهاجرت کنند وبه فرزندان خود به پیوندند؛ به شرط اینکه فرزندانشان شهروند استرالیا، مقیمان دائمی استرالیا یا شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط سکونت در استرالیا باشند. شما نیاز به حامی برای درخواست این ویزا دارید .

مهاجرت به استرالیا از طریق فرزند

ویزای استرالیا - ویزای فرزندان

این ویزا مخصوص کودکان یا فرزند‌خواندگان شهروندان استرالیا یا ساکنان دائمی استرالیا یا یکی از شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط سکونت در استرالیاست که در خارج از استرالیا به سر می برند. این ویزا دائمی است و والدینی که قصد استفاده از این ویزا را دارند باید حمایت مالی کودک را بر عهده بگیرند و تقاضای ویزا را به نمایندگی از کودک تکمیل کنند. شما برای تقاضای این ویزا باید در خارج از استرالیا به سر ببرید و فرزندتان هم باید کمتر از 25 سال باشد.

ویزای استرالیا - ویزای فرزند خواندگی

این ویزا مخصوص کودکان خارج از استرالیاست که یا تحت حمایت و قیمومیت و یا بزودی تحت قیمومیت یکی از شهروندان استرالیایی یا ساکنین دائمی استرالیا یا یکی از شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط قرار می گیرند. این ویزا یک ویزای دائمی است و یکی از والدین باید حمایت مالی فرزند را بر عهده بگیرد و تقاضای ویزا را به نمایندگی از کودک تکمیل نمایند. چنانچه بخواهید از این ویزا استفاده کنید باید در زمان تقاضا در خارج از خاک استرالیا به سر ببرید و کودک مورد نظر شما هم باید کمتر از 18 سال سن داشته باشد.

ویزای استرالیا - ویزای کودکان بی سرپرست

این ویزا مخصوص کودکان بی سرپرستی است که خارج از کشور استرالیا به سر می برند و والدین آنها توانایی حمایت مالی از آنها را ندارند. این ویزا دائمی است خویشاوندان کودک بی سرپرست باید حمایت مالی از وی را بر عهده بگیرند. کودک مورد نظر هم باید کمتر از 18 سال سن داشته باشد. این ویزا دارای دو طبقه بندی متفاوت است که هم از داخل استرالیا و هم در خارج از استرالیا می توان اقدام کرد .

مهاجرت به استرالیا از طریق خانواده

ویزای استرالیا - ویزای مراقبتهای پرستاری

این ویزا مخصوص افرادی است که باید پرستاری و مراقبت از بستگان و یا یکی از اعضای خانواده خود که شهروند استرالیا و بیمار است را بر عهده بگیرند. این ویزا دائمی است و برای درخواست باید تحت حمایت و پشتیبانی یکی از خویشاوندان استرالیایی خود باشید. شما در زمان تقاضای این ویزا هم می توانید در داخل خاک استرالیا باشید و هم تقاضای خود را در خارج از خاک استرالیا ارائه کنید.

ویزای استرالیا - ویزای بازماندگان

این ویزا مخصوص افرادی است که هیچ خویشاوند دیگری بجز برادر، خواهر یا والدین خود ندارند و قصد دارند برای زندگی در کنار آنها به استرالیا مهاجرت کنند. شما تنها در صورتی می‌توانید از این ویزا استفاده کنید که خویشاوند شما از شهروندان استرالیا یا از مقیمان دائمی استرالیا و یا از شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط سکونت در استرالیا باشد. این ویزا یک ویزای دائمی است و شما برای استفاده از این ویزا باید تحت حمایت و پشتیبانی یکی از خویشاوندان خود باشید. شما در زمان تقاضای این ویزا هم می توانید در داخل خاک استرالیا باشید و هم تقاضای خود را در خارج از خاک استرالیا ارائه کنید.

درباره استرالیا بیشتر بدانید

استـرالیـا
استرالیا با مساحتی معادل7.686.885 کیلومترمربع یکی از بزرگترین و کم جمعیت ترین کشورهای جهان میباشد هلند و پرتقال به استرالیا اکثر مردم این قاره اروپایی میباشند که از کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ایرلند مهاجرت نموده اند و از دیگر ملیت ها نیز می توان چینی ها ژاپنی ها و ایرانیان را نام برد
استرالیا با جمعیتی در حدود 21 میلیون نفر یکی از کشورهائی است که کمترین میزان جمعیت در جهان را دارا است و با توجه به سطح سرانه درآمد، مردم از رفاه نسبی بالائی برخوردار میباشند
استرالیا یکی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیای کبیر میباشد که پایتخت آن شهر کانبـرا و شهرهای مهم آن عبارتند از: سیدنی، ملبورن، بریسبن،آدلاید و پـرت
اطلاعات عمومی کشور اسـتـرالیـا
× پایتـخـت – کــانـبــرا
× زبـان رسـمی: زبان رسمی کشور انگلیسی با گویش استرالیایی و خط رایج آن انگلیسی است و در صورت اخذ و اجازه اقامت هرینه تحصیل فرزندان تا مقطع دانشگاه رایگان میباشد و دانشگاه ها شهریه کمتری از ایشان دریافت مینمایند
× بـزرگتـریـن جـزیـره: اقیانوسیه پنجمین قاره جهان بشمار میرود, از نظر مساحت ششمین کشور بزرگ دنیا و سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان و دارای آب و هوای مرطوب و معتدل درقسمت مشرق و جنوب شرقی میباشد.
× این سرزمین اولین بار توسط اسپانیایها مشاهده گردید ولی هلندیها اولین کسانی بودند که پای بدانجا نهادند و در ادامه تحت سلطه انگلستان قرار گرفت و در سال 1901ملکه ویکتوریا استقلال استرالیا را رسمأ اعلام کرد
× در استرالیا مراکز کاریابی دولتی و خصوصی مهاجران را در پیدا کردن کار کمک نموده و نیز پس از مدتی با حقوق بیکاری تحت پوشش خود قرار خواهند داد
دولت استرالیا جهت افزایش جمعیت کشور، سیاست جذب مهاجران خارجی رادرپیش گرفته است، لذا سالانه جمعیتی درحدود 150.000 نفر ازاقصی نقاط جهان با دریافت ویزای استرالیا به این کشور مهاجرت میکنند
استرالیا کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا و ۴٫۶ برابر ایران است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است.
سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قارهٔ اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قارهٔ دنیاست.
تاریخ استرالیا
بر پایه ی شواهد به جای مانده، حدود چهل و دو هزار سال قبل گروهی از مردمان شکارچی جنوب آسیا، برای یافتن غذا و شکار حیوانات، اندک اندک شروع به مهاجرت به سرزمین‌های جنوبی تر نمودند و از راه جزیره‌ها و کانال‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وارد می‌کند به شمال کوئینزلند وارد شدند و سپس با پراکنده شدن در سراسر استرالیا، قبایل مختلف بومیان استرالیا را پای نهادند. این مردمان، ده‌ها هزار سال بدون ارتباط با سایر مناطق دنیا در این سرزمین زیسته‌اند
نخستین بار هلندی‌ها در سال ۱۶۰۶ میلادی شبه جزیزه کیپ یورک در شمال کوئینزلند را اکتشاف کردندو دهه‌های بعد، بیشتر مناطق شمالی و غربی استرالیا را مشاهده و ثبت نمودند. آبل تاسمان هلندی نام این سرزمین را هلند نو گذاشت. هلندی‌ها خود علاقه چندانی به سکونت در هلندنو نشان ندادند و این سرزمین تا چندین دهه بعد دست نخورده باقی ماند
در سال ۱۷۷۰ م. کاپیتان جیمز کوک دریانورد بریتانیایی، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را اکتشاف و ثبت کرد. کاپیتان آرتور فیلیپ در ۱۸ جولای ۱۷۸۸ با یازده کشتی و ۱۳۵۰ مسافر به حدود سیدنی رسید و ضمن اعلام این منطقه با نام نیو ساوت ولز به عنوان یکی از مستعمره‌های بریتانیا، خود به فرمانداری آن برگزیده شد. بریتانیایی‌ها در دید اول به استرالیا به عنوان سرزمینی دوردست و خشک برای تبعید محکومین و زندانیان نگاه می‌کردند. به همین دلیل بیشتر مسافران اولیه، به اجبار به منطقه ولز جنوبی جدید آمدند. اما ساکنان دیگر ایالتها اغلب به اختیار خود به سرزمین جدید مهاجرت کردند.
در سال ۱۹۰۰ میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه ۱۹۰۱ اعلام شد و از این به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت بریتانیا در آمد. استرالیایی‌ها از این روز به عنوان روز ملّی خود یاد می‌کنند. .از سال ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷ که کانبرا ساخته شد، فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد می‌کرد
این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی بریتانیا جنگید و «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» یا به اختصار آنزاک در نبرد گالیپولی در ترکیه امروزی شرکت کرد. در مجموع بیش از شصت هزار استرالیایی در خلال جنگ جهانی اول کشته شدند. در جنگ جهانی دوم مناطقی از شمال و شرق این کشور توسط ژاپنی‌ها بمباران شد و نیروهای آمریکایی در این کشور پیاده شدند. اما استرالیا از صدمات این جنگ به کنار ماند. طی قانونی در سال ۱۹۸۶ استرالیا به طور رسمی دخالت پادشاهی متحده را در امور سیاسی و نظامی این کشور خاتمه داد، استرالیایی‌ها در ۶ نوامبر ۱۹۹۹ با رأی اکثریت (۸۲% آرا) رأی به تحت قیمومیت ملکه بودن دادند وهمچنان ملکهٔ انگلیس برایشان «فرماندار کل» تعین کند

مهاجرت به استرالیا


مهاجرت استرالیا - ویزای استرالیا

مهمترین فاکتوری که معمولا افراد برای مهاجرت مد نظر دارند برخورداری از یک زندگی مرفه تر نسبت به زندگی فعلی شان است. حالا در هر نقطه این کره خاکی که باشید. مهم این است که مقصد بعدی شما شرایط مطلوب تری را برای زندگی فراهم کند.

گام اول - آیا استرالیا به شغل شما نیاز دارد!؟

اگر قرار باشد مهاجرت (به هر دلیل) باعث تنزل کیفیت زندگی شما شود عملا کار عبثی خواهد بود.

از جمله مهمترین عواملی که کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد داشتن شغل مناسب است. اگر شما نتوانید از لحاظ مالی زندگی خود را تامین کنید جنبه های دیگر زندگی شما هر چند هم بسیار مثبت، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

زمانی‌ استرالیا حاضر بود برای گرفتن مهاجر هزینه سفر را نیز پرداخت کند و آمدن به استرالیا بسیار آسان بود اما در حال حاضر (و علی الخصوص بعد از فوریه۲۰۱۰ ) و با آمدن قوانین جدید شرایط برای مهاجران در مقایسه با حتی ۱ سال پیش بسیار سخت تر شده است.

به نوعی استرالیا دیگر نیاز به هر مهاجری ندارد. فقط افرادی را می‌پذیرد که در استرالیا بتوانند شغل داشته باشند، زبانشان قوی باشد و از تجربه کاری خیلی‌ خوبی‌ برخوردار باشند. این یعنی حداقل ۳ سال سابقه کار تمام وقت مفید.

لذا حتی اگر شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا (اططلاحا SOL) نیز باشد حتما از اینکه در زمینه کاری شما بازار نسبی کار خوب است اطمینان حاصل کنید.

بطور مثال مهندسین و متخصصین کشاورزی. بله این شغل در لیست مشاغل موجود است اما در زمینه کاری اصلا وضعیت کاری خوب نیست. ضمنا در برخی مشاغل داشتن زبان بسیار قوی الزامی است. مثلا حسابداری یا متخصص روابط عمومی. لذا باید بسیار در این زمینه واقع بین بود.

اگر شغل شما در لیست مشاغل موجود نیست عملا گرفتن ویزای دائم از طریق ویزای مهارت غیر ممکن است و شما یا باید به فکر یک کشور دیگر و یا یک نوع دیگر ویزا باشید.

آیا آمادگی لازم برای مهاجرت به استرالیا را دارید ؟

آمادگی فرهنگی‌

استرالیا و ایران از لحاظ فرهنگی‌ با هم تفاوتهای بسیاری دارند. موضوع اصلا این نیست که کدام بهتر است. هر کدام خوبی ها و بدی های خود را دارند. شما حتما باید در این زمینه مطالعاتی انجام دهید. هر چند نظر‌ها بسیار متفاوت خواهد بود. در اینجا چندین نکته ذکر میشود اما بدیهیست که فرهنگ مقوله ایی بسیار پیچیده می‌باشد که به چند نکته خلاصه نمی شود.

قانون پذیری (راهنمایی و رانندگی، مالیات، حقوق زن و شوهر)
مسائل دینی و مذهبی‌ (عقاید شما، همسر و فرزندانتان، آمیزش مصالحت آمیز با دیگر مذاهب،...)
تربیت فرزندان
رفت و آمد‌های اجتماعی
تحمل دوری عزیزان و غربت
آمادگی مالی

که در این زمینه در قسمت‌های بعدی مفصل صحبت میشود.

آمادگی خانوادگی

آیا شما تحمل دوری عزیزانتان را دارید؟
وابستگی های شما به دوستان و فامیل چقدر است؟
اکیداً توصیه می‌کنیم تا وقتی‌ که بلیط هواپیمای خود را نگرفته اید در مورد برنامه ی‌ زندگیتان از جمله تصمیم برای مهاجرت به دوستان و آشنایان (حتی خیلی‌ نزدیک) چیزی نگویید. حتما با خانواده درجه یک خود مشورت کنید ولی فقط در حد نظرخواهی و با زیرکی. اگر از زمانیکه به قول معروف نه به بار است و نه به دار همه جا جار  بزنید که قصد مهاجرت دارید و بعدا به هر دلیل این امر به سرانجام نرسد صحبت ها و حرف و حدیث های زیاد خواهید شنید.

ضمنا معمولا ما ایرانیها از لحاظ عاطفی بسیار وابسته هستیم. لازم نیست بدون ضرورت باعث نگرانی عزیزانتان (مخصوصا پدر و مادر مسن) شوید.

هنگامی که با مطالعه و تحقیق تمام جوانب کار را سنجیدید و به این نتیجه رسیدید که مهاجرت به نفع شماست آنگاه دنبال یک مشاور خوب باشید تا شما را در طی‌ مسیر همراهی کند. داشتن یک مشاور خوب پیمودن این مسیر را بسیار آسانتر می‌سازد. 6-7 ماه مانده به صدور ویزا زمینه را برای عزیزانی که شاید مهاجرت شما برایشان سخت باشد مهیا کنید تا ناگهان شوکه نشوند.

بررسی شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

نکته بسیار مهم :
سنّ: هر چند حداکثر سنّ ۴۵ سال می‌باشد اما برای به دست آوردن ۱۲۰ امتیاز شما باید ترجیحا زیر ۳۵ سال سنّ داشته باشید. واقعیت این است که استرالیا به نیروی کار جوان که حداقل ۲۰ سال کاری مفید پیش رو داشته باشد نیاز دارد.
تحصیلات و حرفه: مهندسین، افراد فنی‌ حرفه‌ای (لوله کش گاز و آب - کاشی کار)، متخصصین و پرستاران. این افراد بیشترین شانس اخذ ویزای دائم را دارند.
که البته چون سیستم پزشکی‌ ما اصطلاحا شرقی است بسیاری از پزشکان اگر هم از ۷ خوان  رستم برای گرفتن ویزا به سلامت عبور کنند باز هم پیدا کردن کار برایشان سخت خواهد بود. این قضیه‌ در مورد متخصصین هم نسبتا  صادق است و پرستاران هم حتما باید حداقل یک دوره ۶ ماهه بگزرانند.

زبان: شما حتما باید زبانتان قوی باشد. خیلی‌ هم قوی. IELTS فقط یک امتحان است. شما باید بسیار فراتر از IELTS فکر کنید. بنده هر چقدر در این زمینه تاکید کنم باز هم کم تاکید کرده ام. هدف خود را بر این بگزارید که راحت بتوانید نمره ۷ را در امتحان IELTSبیاورید وگرنه در استرالیا با مشکل مواجه خواهید شد. اکثر افرادی که برای یافتن شغل به مرحله مصاحبه می رسند به علت عدم تسلط کافی در زبان موفق نمی گردند. هر چند شما حتما خواهید گفت شما حتما نفستان از جای گرم بلند می شود که می گوییدIELT 7 اما باور کنید این یعنی حداقل.
. حداقل ۳ سال سابقه کار: مسلما شما در هر حرفه‌ای که باشید باید حداقل ۵ سال سابقه کار داشته باشید تا بتوانید ادعا کنید با مساعل و مشکلات مختلف در زمینه کاری تان آشنا هستید و از پس مسائل مختلف برآیید. هر چند در بوکلت شماره ۶ نوشته شده حداقل ۱ سال سابقه کار لازم دارید اما شما اگر نتوانید ۱۰ امتیاز سابقه کار را (که گرفتن آن داشتن حداقل  ۳ سال سابقه کار تمام وقت است) کسب کنید با مشکل کمبود امتیاز مواجه خواهید شد.
لذا همانطور که می‌بینید سیستم کلی‌ استرالیا به سمت جذب نیروهای نسبتا جوان و با تجربه که بتوانند حداقل به مدت 15 الی 20 سال خدمات خوبی‌ را (بعضا در جاهای دور افتاده استرالیا) ارائه دهند و از سطح زبان خوبی برخوردار باشند در حال حرکت است.

برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا

که شامل ۳ بعد مهم می‌باشد :

برنامه‌ریزی مالی
برنامه ریزی زمانی‌
برنامه‌ ریزی برای تقویت زبان
برنامه‌ریزی مالی

خودتان حساب کنید با شرایط شما هزینه های شما چقدر خواهد بود. شما قابل از اینکه هر گونه اقدامی انجام دهید مطمئن شوید این مبلغ را در یک حساب پس انداز موجود دارید.

اشتباهی‌ که بسیاری از افراد میکنند این است که قبل از اینکه برنامه ریزی مالی انجام دهند با عجله و شتاب شروع می کنند و بعدا در وسط راه دچار مشکل می شوند. شما حتما باید از موجود بودن مبالغ مورد نیاز اطمینان داشته باشید.

برنامه ‌ریزی زمانی (زمانبندی)

دومین برنامه‌ریزی مربوط به زمان بندی پروسه مهاجرت استرالیا است. متاسفانه بسیاری از افراد به راحتی‌ خام برخی از مشاورین و وکلای مهاجرت سودجو می شوند (که بعضا هم مشاورین بنام هستند) و مثلا به آنها گفته می شود خیالتان راحت چون ما در اداره مهاجرت یا در انجام مهندسین استرالیا یا مثلا در TRA آشنا داریم پرونده شما را جلو می اندازیم.

متاسفانه مردم این آب و خاک همیشه از میانبر خوششان آمده و به اندازه کافی به چگونگی انجام شدن کار و واقعی بودن ادعاهای مختلف توجه ندارند.

در شرایط فعلی برای ایرانی ها ‌ ۹۸% ویزاهای دائم حدود ۲ سال طول می کشد. بله شاید شما هم شخصی‌ را بشناسید که ۱۲ ماهه ویزا گرفته است ولی‌ شما حداقل ۲ سال زمان را لحاظ کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید تا اگر بعد از 18 ماه نیز هیچ اتفاقی‌ نیفتاد (که معمولا نمی افتد) زندگی‌ شما با بحران مواجه نشود.

مخصوصا اگر شما فرزندانی دارید که به مدرسه می روند ۲ سال را از ابتدای سال تحصیلی بعدی‌ در نظر بگیرید.

تازه ۲ سال با این فرض است که شما نمره IELTS مورد نیاز را آماده داشته باشید وگرنه باید مدت زمان لازم برای کسب نمره IELTS را نیز به این زمان بیفزایید.

برنامه ریزی برای زبان

احتمالا دلتان نمی خواهد این بخش را بخوانید ولی بنده هرچقدر در مورد داشتن زبان قوی بگویم باز هم کم است. بسیاری از افراد گول امتحان آیلتس را می خورند. داشتن IELTS 6کمترین حد زبان است. اگر شما IELTS 6داشته باشید یعنی‌ زبان شما به زور قابل قبول است اما زیاد هم جالب نیست. در مکالمه مشکل خواهید داشت. نوشتنتان همراه با مشکل و غلط املاییست. اگر شک دارید به پشت کارنامهIELTSخود نگاهی‌ بیندازید.

همانطور که اشاره شد شما این قضیه را هنگامی متوجه خواهید شد که برای پیدا کردن کار ۱۰ جا می‌روید برای مصاحبه و علی‌رغم اینکه در کارتان حرفه‌ای هستید چون نمی توانید به قول خودمان به یارو حالی‌ کنید و نمی توانید خوب ارتباط برقرا کنید کار را به شما نمیدهند. IELTS 6یعنی‌ زبان شما ضعیف هست. باور کنید.

لذا شما حتما باید ابتدا برنامه‌ریزی منظمی را برای گرفتن نمره ۶ در امتحان IELTS که بتوانید پروسه‌ای مهاجرت را شروع کنید و سپس تقویت زبان خود (در حد بسیار عالی‌ - مثلا حداقل نمره ۷ در IELTS) در طول مدت انتظار برای اخذ ویزا انجام دهید.

مد نظر داشته باشید که یک سری از مشاغل (مانند پزشکان، متخصصین و پرستاران) از ابتدای کار باید IELTS 7  داشته باشند.

معمولا اگر شما روزی حداقل ۲ ساعت تمرین داشته باشید و یک استاد خیلی‌ خوب زبان شما را هدایت کند ۱ سال طول خواهد کشید تا شما نمره ۶ در امتحان IELTS بگیرید. این زمان اگر پایه شما قویتر باشد می تواند ۶ ماه هم باشد. در ضمن گول پایه قوی خود را نخورید. چند تن از موکلین بنده علی رغم اینکه زبان تدریس می کردند مجبور شدند چندین بار امتحان IELTS بدهند تا نمره لازم را کسب کنند.

از جمله اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام میدهند این است که به محض اینکه نمره لازم را در امتحان ILETS میگیرند نفس راحتی‌ کشیده و زبان را کاملا رها می کنند. غافل از اینکه زبان بسیار فرار است. معمولا هم بر خلاف قول یک ساله مشاور محترم پروسه‌ای گرفتن ویزا (اگر همه کارها را به موقع و منظم انجام دهید) ۲ سال طول می‌کشد و در این مدت شما اگر به صورت منظم برای تقویت زبانتان برنامه ریزی انجام نداده باشید بعد از آمدن به استرالیا دچار مشکل خواهید شد.

در ضمن اگر به شما گفتند که بدون مدرک آیلتس پرونده شما را به DIAC میفرستیم و شما ۶ ماه بعد مدرک IELTS خود را بیاورید بدانید‌ که بزرگترین ظلم را در حق شما انجام داده اند. چون حتا اگر به شما اصطلاحا File Number هم بدهند هیچ گونه اعتباری ندارد. لازم به ذکر است گرفتن File Number تنها ۲ شرط دارد:

تکمیل کردن فرم مربوطه و امضا آن
پرداخت هزینه مربوطه.
هنگامی که شما این ۲ کار را انجام دهید حتی اگر تمام مدارک شما هم ناقص باشد به شما یک File Number میدهند ولی‌ بعد از ۱ سال نامه‌ای دریافت خواهید کرد که به علت عدم ارائه نمره IELTS مورد نیاز که جزو قانون می‌باشد پرونده شما اصطلاحا Refuse گردیده و پول شما هم در جیب حضرت DIAC رفته و غیر قابل بازگشت است. برای اینکه بهتر این قضیه‌ را متوجه شوید فرض کنید یک نامه وارد دبیر خانه یک اداره میشود. این نامه حتما شماره نامه خواهد خورد اما شاید اصلا مطالب نامه مربوط به یک اداره دیگر باشد. لذا شما به File Number به چشم یک شماره نامه بنگرید و نه بیش.

تنها تفاوت این است که در دبیرخانه اگر نامه غیر مربوط باشد نامه را معمولا همان زمان بررسی کرده و برمیگردانند ولی‌ DIAC پول شما را باز نخواهد گردند.

آماده سازی مدارک جهت مهاجرت به استرالیا

شما در ۲ مرحله به مدارک نیاز دارید.

هنگامی که مدارک تحصیلی‌ و سوابق کاری خود را آماده ارسال به موسسه بررسی‌ مدارک مربوطه می‌نمایید.
هنگامی که مدارک تکمیلی (که شامل مدارک قید شده در بند ۱ نیز می‌باشد) را به اداره مهاجرت ارسال می‌نمایید.
شما حداقل باید ۲ سرّی از مدارک خود ترجمه کنید. که اگر به گروه وکلای یاسا سپرده شود خود وکیل مربوطه مدارک شما را در یک دارالترجمه رسمی ترجمه می کند. و تمامی مراحل بعدی را انجام می دهد.

خوشبختانه از زمانی‌ که DIAC به صورت Online اقدام به پذیرش درخواست‌ها کرده است شما میتوانید همه مدارک را به صورت اسکن شده ارائه دهید. (البته اسکن کردن مدارک هم قوانین خاص خود را دارد).