مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

تحصیل در استرالیا,شرایط تحصیل در استرالیا,هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا دانشگاه های استرالیا شهرت جهانی دارند و از لحاظ اعتبار جزء پنج کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است. هر ساله تعداد متقاضیان زیادی از سراسر دنیا در دانشگاه های استرالیا شروع به تحصیل می کنند. تعداد دانش پژوهان ایرانی علاقمند به تحصیل در استرالیا نیز هر ساله رو به افزایش است.


امتیازات مراکز آموزشی استرالیا:


استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و از این نظر بر بسیاری از مراکز آموزشی دیگر کشورهای جهان برتری دارد.

مراکز آموشی استرالیا در مقایسه با مراکز تحصیلی سایر کشورهای نیمکرة غربی، از هزینه‌های زندگی و تحصیلی بسیار مناسبتر و سطح تحصیلی بالاتر برخوردار است.

مراکز آموزشی استرالیا پیوسته با نیازهای فرهنگی و مذهبی محصلین همراه هستند و در جهت تطبیق آنان با شرایط محیط جدید  یاریشان می‌کنند.

 تحصیل در مراکز آموزشی استرالیا در محیطی امن، آرام و مفرح صورت می‌پذیرد.

 رشته‌های مختلف زبانهای آموزشی با شرایط تحصیلی مناسب در اختیار علاقه‌مندان می‌باشد.

 برنامه دانشگاهها و مراکز آموزشی استرالیا متناسب و با توجه به نیازهای دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی تنظیم گردیده است.

 مراکز آموزشی استرالیا به تمامی استانداردهای آموزشی مجهز می‌باشند ومنطبق با‌آن محصلین خارجی را می‌پذیرند.

استرالیا از بزرگترین اجتماعات چند فرهنگی و هماهنگ دنیاست که مردمانش خیلی گرم و صمیمی می‌باشند و به راحتی اتباع دیگر کشورها را پذیرا می‌شوند.

 امکان کار در حین تحصیل برای همة دانشجویان و دانش‌آموزان در استرالیا وجود دارد. هر یک از این محصلین می‌توانند در خلال ترم تحصیلی خود تا بیست ساعت در هفته و   در هنگام تعطیلات   به طور تمام وقت به کار بپردازند. اجازة کار بلافاصله پس از آغاز تحصیل فراهم می‌شود.


هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا:


دانشگاه های استرالیا شهریه دریافت می نمایند و میزان این شهریه به رشته و دانشگاهی که شما انتخاب می نمایید دارد. به طور تخمینی می توان میزان شهریه های عنوان شده در زیر را به عنوان یک بر آورد بسیار کلی در نظر گرفت اما توجه داشته باشید که میزان شهریه دانشگاه ها متغیر است و برای اطمینان از میزان دقیق شهریه دانشگاه مورد نظرتان حتما با موسسه تماس حاصل فرمایید.


گفته می شود که هزینه یک زندگی دانشجویی مجردی در استرالیا سالانه 18000$(دلار استرالیا) می باشد. این مبلغ جدای از شهریه دانشگاه است و این هزینه بسته به شیوه زندگی شما متفاوت خواهد بود. دانشجویان متاهل باید سالانه 7000$ به ازای همسر و 4000$ به ازای هر یک از فرزندان خود به این مبلغ اضافه کنند. شکی نیست که در استرالیا در ازای پولی که می پردازید، بیشترین بهره را می برید. ارزش پول در استرالیا به مراتب بالاتر از دیگر نقاط جهان از جمله ایالات متحده و بریتانیا است. مردم استرالیا از یکی از بالاترین استانداردهای جهانی زندگی برخوردار هستند. یک دانشجوی خارجی سطح متوسط حدود 360$ در هفته می پردازد. این مبلغ شامل :خوابگاه،غذا،پوشاک،تفریحات، حمل و نقل و تلفن است.

به خاطر داشته باشید که این مبلغ بسته به محل زندگی، شیوه زندگی و حتی رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود


شهریه دانشگاه ها، مدارس و  دیگر مراکز آموزشی در استرالیا


شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، شهریه دانشگاه خود را باید پیش از شروع هر ترم بپردازید. برخی موسسات آموزشی علاوه

بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری نیز دارند مانند: کتابخانه، آزمایشگاه،امکانات ورزشی و   گردشگری. برخی هزینه ها نیز مانند تجهیزات معماری یا عکاسی، خاص رشته انتخابی شما هستند و  برخی هزینه ها نیز مانند خرید کتابو   نوشت افزار عمومی می باشند.

بیشترین اطلاعات را در این زمینه می توانید از موسسه آموزشی خود دریافت کنید.



هزینه های تحصیلی :


صرفا جهت راهنمایی ممکن است دوره های ارزانتر و گرانتری در استرالیا وجود داشته باشد.

مدارس دولتی بین 5000 تا 18000 دلار در سال

مدارس خصوصی بین: 17000 تا 60000 دلار در سال

پیش دانشگاهی (طول دوره یک تا دو سال ): 14000 تا 30000 دلار در سال

دانشگاه :کارشناسی (طول دوره از 2.5 تا 5 سال)، ارشد(طول دوره از 1-3 سال)

و   دکتری (طول دوره از 2.5 تا 5 سال) و   غیره : بین 14000 تا 35000 دلار در سال


پزشکی  (طول دوره بین 4 تا 7 سال): بین 35000 تا 60000 دلار در سال


دوره های زبان از 300 دلار در هفته


هزینه زندگی سالانه حد اقل 18000 دلار


تقریبا تمامی دانشگاههای استرالیا از خوابگاههای مناسب برخوردار هستند.


هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا


استرالیا از سطوح عالی رفاهی و هزینه های مناسب زندگی بهره مند است . انتخاب شما برای مکان تحصیلی خود، خواه دریک شهر بزرگ و یا نواحی اطراف شهری و همچنین الگوی زندگی شخصی شما، سطح نهایی هزینه های شما را تعیین می نماید.


شرایط مختلفی برای مسکن گزیدن دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می نمایند، وجود دارد. بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده های TAFE از طریق دفاتر مسکن خود به دانشجویان کمک می نمایند. دانشجویان باید به محض اینکه دانشگاه ثبت نام آنها را تأیید می نماید، توصیه های این مراکز را برای یافتن مسکن مناسب بکار گیرند. بسیاری از دانشگاهها و دانشکده ها دارای مراکز اقامتی برای دانشجویان هستند که این مراکز امکانات خواب، آسایش و خوراک دانشجویان را فراهم می آورند.


دانشجویان میتوانند در صورت تمایل آپارتمان و یا خانه ای را اجاره نمایند که معمولا این کار به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر انجام می پذیرد.


بسیاری از دانشجویان حداقل برای چند ماه اول ترجیح میدهند که با خانواده های استرالیایی اقامت گزینند. به این نحوه اقامت قامت در منزل می گویند که در آن صورت اتاق و غذای شخص در آن در نظر گرفته شده است. هزینه ها و امکان انتخاب هر روش در نقاط مخالف استرالیا متفاوت می باشد.بسیاری از موسسات آموزشی در استرالیا شخصی را به عنوان افسر مسئول برای کمک در امر انتخاب مکان زندگی در نظر می گیرند تا بتوانند به دانشجویان در امر انتخاب مسکن و مکان زندگی در داخل و یا در نزدیکی موسسه آموزشی کمک نماید. هزینه های در نظر گرفته شده زیر تخمینی می باشند :

هم خانگی با خانواده های استرالیائی همراه با خوراک روزانه     110-270 دلار استرالیا در هفته

مسافر خانه و اقامت گاههای موقت برای دانشجویان     80-135 دلار استرالیا در هفته

هم اتاقی با دانشجویان دیگر     50-160 دلار استرالیا در هفته

اجاره خانه و یا اتاق     70-350 دلار استرالیا در هفته

خوابگاه دانشگاه    80-250 دلار استرالیا در هفته

پانسیون شبانه روزی ( هزینه های ثبت نام منظور نگردیده اند)    8000 –11000 دلار استرالیا در سال


ساختمانهای قابل سکونت مرتبط به موسسه آموزشی (که شامل همه امکانات زندگی و غذا نیز می باشند ) ممکن است در اختیار دانشجویان تمام وقت با هزینه مناسب قرار گیرد. بهر حال تعداد درخواستها برای برخورداری از این مراکز بسیار بالاست و این درخواستها باید توسط موسسه آموزشی مرتبط ارزیابی گردد.

هر سال استرالیا به دانشجویان سراسر دنیا که مایل به ادامه تحصیلات خود هستند ٬ خوش آمد گویی می کند. طبق آخرین  آمارها بالغ بر 180.000 دانشجوی خارجی از 80 کشور دنیا در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استرالیا مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان جهت ورود به دانشگاهها می بایست زبان انگلیسی را فراگرفته باشند. دانشجویان خارجی می توانند در طول مدت تحصیل بصورت محدود (20 ساعت در هفته) کار کنند. دانشجویانی که یک رشته تحصیلی را در استرالیا به اتمام برسانند می توانند جهت اخذ ویزای اقامت دائم با عنوان ویزای مهارتی اقدام نمایند.


مزایای تحصیل در استرالیا


    همه ساله استرالیا پذیرای تعداد کثیری دانشجو و دانش‌آموز از سراسر دنیا در مراکز آموزشی خود است.در    سال گذشته 50,000 دانش‌آموز و  دانشجو در استرالیا به تحصیل اشتغال داشتند که اگر دانش آموزان سیستم    آموزش از راه دور را (که برخی مراکز آموزشی استرالیا آن را ارایه  می‌کنند)، به این رقم اضافه کنیم، آمار این محصلین به میزان قابل توجهی    افزوده خواهد شد.


بیمه دانشجویی استرالیا (OSHC ):


همانطور که می دانید بیمه دانشجویی  در استرالیا اجباری می باشد. معمولا مراکز آموزشی

خود این بیمه را برای دانشجو می دهند. هزینه ی بیمه برای یک شخص مجرد سالیانه 374$ و   برای یک خانوادهسپ سالیانه 748$ می باشد. در نظر داشته باشید که هزینه بیمه اجباری است و نمی توانید آن را از مخارج خود حذف کنید و  ضمنا بایستی خود را برای کل طول دوره تحصیلی قبل از ورود بیمه نمایید.