مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت از طریق مهارت و تخصص با اسپانسر ایالتی

مهاجرت از طریق مهارت و تخصص با اسپانسر ایالتی - ویزای کلاس 190


خیلی اوقات اتفاق می افتد که افرادی شرایط اولیه را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا دارا نمی باشند. یکی ازدلایل رایج که افراد ،واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به طور مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات به 60 است. این مسئله همانطور که در بالا ذکر گردید می تواند به دلیل داشتن سن بالا، ضعیف بودن در زبان انگلیسی، نداشتن مهارت کافی در حرفه خود، دارای مهارت در حرفه ای که از طرف استرالیا امتیاز بالایی ندارد و غیره باشد. این دسته از افراد می توانند از راه های غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا دست یابند.شما با استفاده از این روش 5 امتیاز به جمع امتیازات خود اضافه می نمایید و چنانچه خود دارای 55 امتیاز باشید می توانید از این طریق اقدام نمایید .


دراین روش بایستی درخواستی جهت اخذ اسپانسر به یکی از ایالت های استرالیا که به مهارت فرد احتیاج دارند ارسال شود که در این صورت باید شغل فرد در لیست اداره مهاجرت آن ایالت وجود داشته باشد.


در صورت بودن شغل در لیست ایالتی و صدور گواهی اسپانسرشیپ از ایالت مورد درخواست به جمع امتیازات شما 5 امتیاز افزوده می شود و بدین ترتیب اداره مهاجرت به شما اجازه اقامت در آن ایالت و نتیجا مهاجرت به استرالیا را می دهد . البته ایالتهای استرالیا بی دلیل چنین کمکی را به شما نمی نمایند بلکه از شما انتظار دارند در قبال این کمک ، دو سال اول ورودتان به استرالیا را در آن ایالتی که اسپانسر شما شده است زندگی کنید .


بسیاری از ایالتها وقتی اسپانسر فردی می شوند خدمات بسیار عالی ، منظم و از قبل بر نامه ریزی شده ای را در اختیار آن فرد قرار خواهند داد تا آن فرد بتواند از مشکلات اولیه غربت در بدو ورود سریعتر عبور کرده و هر چه سریعتر با جامعه و فرهنگ جدید تطبیق پیدا کند. این حمایت ایالتها تاکنون بسیار مفید بوده و حتی نشان داده است که از داشتن دوست و فامیل و آشنا نیز موثرتر می باشد. وقتی یک ارگان دولتی شما را مورد حمایت قرار می دهد شما دارای یک پشتوانه سیستماتیک و سازمان دهی شده خواهید بود که هدفش این است که هر چه سریعتر شما را وارد بازار کار نموده و از تخصصتان جهت پیشرفت جامعه استفاده نماید که البته این کار باعث می شود شما هم سریعتر به پله های پیشرفت در جامعه جدید قدم بگذارید. البته این اسپانسر هیچگونه ضمانتی در خصوص پیدا کردن کار نخواهد داشت و فقط کمکهایی را در این خصوص به شما ارائه می دهد.

به نظر ما این را می توان یک معامله دو جانبه نامید که در آن سود هر دو طرف در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که شما هنگام ورود به استرالیا در شهر و ایالتی ساکن خواهید شد که به نیروی کار و مهارت شما احتیاج دارد بنا براین:


* به دلیل این که ایالت مربوطه علاقه دارد هر چه سریع تر به ثمره سرمایه گذاری خود روی شما دست یابد، بطور غیر مستقیم به شما کمک خواهد نمود که وارد بازار کار شده و با به کار گیری مهارت خود در آن ایالت باعث پیشرفت صنعتی، علمی، اجتماعی و فرهنگی آن ایالت بشوید.


* باز هم به دلیل فوق، ایالت مربوطه به شما کمک خواهد نمود که مراحل اولیه تثبیت شدن در کشور جدید را سریع تر پشت سر بگذارید. به همین دلیل در مواردی از قبیل: پیدا کردن محل زندگی مناسب، مدرسه بچه ها (در صورت نیاز)، تقویت زبان انگلیسی خودتان و همسرتان و بچه ها (در صورت داشتن)، تطبیق پیدا کردن با محیط جدید به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، پیدا کردن راه و چاه های قانونی و غیر قانونی (البته منظور از غیر قانونی راهنمایی شما جهت شناخت نسبت به کارهایی است که نباید انجام شود) و بسیاری از خدمات دیگر به شما کمکهای شایانی می نماید .


لیست مشاغل مورد نیاز ایالتها در هر زمان با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار در ایالت مربوطه بدون اطلاع قبلی تغییر می نماید. این که فرضا ایالت استرالیای جنوبی در حال حاضر به نیروی کار متخصص در زمینه شیمی نیاز دارد، دلیل بر این نیست که 4 ماه بعد نیز این ایالت افرادی با تخصص شیمی را بپذیرد. پس سعی کنید برنامه خود را برای مهاجرت به استرالیا طوری تنظیم نمایید که همه کارهایتان حد الامکان به موقع انجام گردد تا به موقع نیز بتوانید از فرصت داشتن یک اسپانسر ایالتی استفاده نمایید. 


لطفا توجه داشته باشید که بعضی از اسپانسرهای ایالتی از آنجا که می خواهند مطمئن باشند که شما در بدو ورودتان به ایالتهای آنها دچار مشکل مالی نخواهید شد، و انگیزه کافی جهت ورود به بازار کار را خواهید داشت، زمانی که از آنها تقاضای اسپانسر شدن می نمایید از شما خواهند خواست که نشان دهید تا حد و حدودی توانایی مالی دارید که بتوانید امورات اولیه خود را در آن ایالت بگذرانید. 


* مهاجرت (مشروط) از طریق مهارت و تخصص با حمایت یک ناحیه یا اقوام درجه یک - ویزای کلاس 489


در این نوع ویزا نیز همانند ویزای 190 باید شغل فرد در لیست مشاغل مورد نیاز ناحیه وجود داشته باشد با این تفاوت که در ابتدا به شخص متقاضی ویزای اقامت مشروط چهار ساله اعطا می شود  و فرد بایستی 2 سال در ناحیه ای که اسپانسر شده است  زندگی کند که در طی آن دو سال یک سال نیز مشغول به کار باشد تا این ویزا منجر به اقامت دائم شود. توضیح اینکه بالای 95% پرونده ها در این حالت منجر به اقامت دائم می شوند و این نوع از ویزا به دلیل داشتن شرایط ساده تر از قبیل نمره IELTS پایین تر در بعضی رشته ها و داشتن اولویت بررسی در اداره مهاجرت و نهایی شدن سریعتر پرونده ، بسیار حائز اهمیت و توجه می باشد. در این حالت به شما 10 امتیاز اضافه می شود و در صورتیکه شما حداقل 50 امتیاز از سایر موارد کسب نموده باشید می توانید از این روش اقدام کنید 


همچنین اگر یکی از اقوام درجه یک ( پدر - مادر - خواهر - برادر - عمه - عمو - خالی - دایی ) شما و یا همسرتان مقیم یا سیتی زن استرالیا باشند و در یکی از ایالتهای مورد نظر اداره مهاجرت یا منطقه های خاص زندگی نمایند ، به مجموع امتیازات شما 10 امتیاز اضافه می نمایند و شما را واجد شرایط اخذ این نوع ویزا می نمایند .


 * مهاجرت فارغ التحصیلان خاص – ویزای کلاس 476


این نوع ویزا تنها برای فارغ التحصیلان دانشگاههای خاص در نظر گرفته شده است. در ایران فارغ التحصیلان رشته های مهندسی دانشگاههای تهران و امیرکبیر که بیش از دو سال از فارغ التحصیلیشان نگذشته باشد می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. این ویزا اقامت 18 ماهه را شامل می شود و به شرطی که فرد یک سال در استرالیا کار کند می تواند پس از آن درخواست اقامت دائم بدهد.