مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا مشتمل بر پنج بخش است:

مدارس دوره ابتدایی و دبیرستان 
دوره های مربوط به تحصیلات پایه و پیش دانشگاهی 
مؤسّسات آموزشی زبان انگلیسی جهت دانش آموزان خارجی و همچنین بسیاری از آموزشگاه های خصوصی زبان و مؤسسات آموزشی وابسته به خود دانشگاه ها. 
هنرستانهای آموزش مهارت های حرفه ای TAFE که توسط دولت استرالیا بنیانگذاری شده است. 
دانشگاه ها 

در استرالیا مدارس به دو دسته عمده تقسیم می شوند، مدارس دولتی و مدارس خصوصی. هر دو دسته، دانش آموزان را از همه جای دنیا می پذیرند. سال تحصیلی در استرالیا شامل ۴ دوره تحصیلی است که از اواخر ژانویه شروع می شود و تا ماه دسامبر ادامه می یابد. 
در تمامی مدارس استرالیا آموزش شامل سه مرحله کودکستان (Pre-School)، ابتدایی (Primary) و دبیرستان (Secondary) است. سیستم تحصیلی در مدارس استرالیا پس از طی دوره یک ساله پیش دبستانی شروع می شود. (این مقطع تحصیلی اجباری نیست و معمولاً شامل کودکان ۴ تا ۵ ساله می باشد.) 
به دنبال این مقطع پیش دبستانی، ۱۲ سال دور ه های تحصیلی ابتدایی و دبیرستان ارایه می گردند. دوره ابتدایی شش سال (کلاس های اول تا ششم) و یا هفت سال (کلاس- های اول تا هفتم) است که دانش اموزان سنین بین شش تا یازده سال در این مدارس پذیرفته می شوند. 
دوران دبیرستان شامل شش سال (از کلاس هفتم تا ۱۲) و یا پنج سال (از کلاس هشتم تا ۱۲) می باشد. (در استرالیا تحصیلات تا سن ۱۶ سالگی و یا قبول شدن در سال دهم تحصیلی، اجباری است) به دنبال این ۱۲ سال تحصیلی، ۲ سال تحصیلی دیگر هم برای دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مقاطع آموزش عالی می- باشند، وجود دارد. 
در سال تحصیلی آخر (سال ۱۲ تحصیلی) دانش آموزان می توانند برای دریافت مدرک تحصیلی مورد تأیید دولت استرالیا اقدام نمایند که کاربرد آن در حکم مدرک پیش نیاز برای تحصیل در کلیه دانشگاه های استرالیا و یا مراکز فنی و حرفه ای است. 
استرالیا دارای ۳۸ دانشگاه دولتی، ۲ دانشگاه خصوصی و تعدادی مؤسّسات تخصصّی است که دوره های آموزشی تأیید شده در سطوح آموزشی بالا و دانشگاهی را ارایه می دهند سیستم آموزش دانشگاهی می تواند شامل مقطع لیسانس و یا مقاطع آموزشی بالای لیسانس باشد که در نهایت منتهی به صدور مدارک دانشگاهی فوق لیسانس یا درجه دکتری می گردد. 
بسیاری از مراکز آموزشی، برنامه های تکمیلی و اضافی نظیر مطالعات پایه یا مطالعات و تحقیقات برون مرزی و واحدهای زبان انگلیسی را هم ارایه می دهند. دانشگاه ها به طور معمول طی ۲ ترم آموزش در هر سال برنامه ریزی شده اند که این سال تحصیلی از اواخر فوریه شروع می شود و تا اواخر ماه نوامبر ادامه می یابد. ترم آموزشی تابستانی نیز جهت ایجاد تسهیلات بیشتر برای دانشگاه ها و دانشجویان پیش بینی شده است که طبیعتاً منجر به کوتاه تر شدن دوره آموزشی دانشگاهی و فارغ التحصیلی می گردد.