مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا


استرالیا یکی از کشورهایی است که سرمایه گذاری زیادی جهت تولید علم کرده است و طبیعی است که دانشگاه های زیادی که در این کشور وجود دارد، انتخاب دانشگاه را برای دانشجویان بسیار سخت خواهد کرد.

هشت دانشگاه برتر استرالیا که به گروه هشت معروفند و از لحاظ رتبه جهانی در شرایط خوبی قرار دارند نسبت به سایر دانشگاه ها شرایط سخت تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند و این مطلب به هیچ عنوان به معنی شرایط آسان پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه ها نیست !

هشت دانشگاه برتر استرالیا عبارتند از :

دانشگاه ملی استرالیا ( دانشگاه اِی اِن یو )

دانشگاه نیو ساوت ویلز

دانشگاه آدلاید

دانشگاه سیدنی

دانشگاه ملبورن

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه وِستِرن استرالیا

دانشگاه مُوناش

لازم به ذکر است که عموما دانشگاه های استرالیا از لحاظ علمی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و به عنوان مثال دانشگاه یو تی اِس که جزو گروه 8 نیست در رشته آی تی بالاترین رتبه را دارد و به مراتب جایگاه بهتری از دیگر دانشگاهها دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی در ایالتهای مختلف استرالیا متفاوت است ولی به طور کلی هزینه ی زندگی و شهریه ی تحصیلی در استرالیا در مقایسه با آمریکا یا انگلیس کمتر است. و این عامل باعث شده است تا تحصیل در دانشگاه های استرالیا در حین داشتن یک زندگی با سطح استاندارد بالا، برای دانشجویان مقرون به صرفه باشد.

هزینه زندگی دانشجویی برای فرد مجرد در استرالیا سالانه بین 17 تا 19 هزار دلار استرالیا می باشد که به این هزینه ها باید هزینه شهریه دانشگاه نیز افزوده شود.

بیمه دانشجویی استرالیا

بیمه دانشجویی در استرالیا اجباری است و مهاجران باید قبل از ورود به خاک استرالیا خود را برای طول دوره تحصیلی بیمه کنند. معمولا دانشگاه های استرالیا ترتیب این بیمه را برای دانشجو می دهند. هزینه ی بیمه برای یک شخص مجرد سالانه ۲۰۰۰ دلار استرالیا و برای یک خانواده ۴۰۰۰ دلار می باشد.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

سیستم مهاجرتی استرالیا به دانشجویان با ویزای دانشجویی این اجازه را می دهد که تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و در طول تعطیلات به طور تمام وقت کار کنند. این موقعیت بیش از پیش اوضاع را برای دانشجویان مقرون به صرفه می کند که در دانشگاه حضور یابند و در کنار آن با کار کردن بخشی از هزینه ی تحصیلاتشان را بپردازند.

تقویم تحصیلی استرالیا

ترمهای تحصیلی دانشگاه ها در استرالیا به ترتیب مارس (آغاز ترم پاییزی) و جولای (آغاز ترم بهاری) هستند.

کلاس های دانشگاه از اوایل ماه مارس تا اواخر نوامبر جریان دارند. هرسال به دو ترم تقسیم می شود. با این حال بعضی مراکز دوره های سه ماهه ارائه می کنند و یا از ماه دسامبر تا فوریه مدارس تابستانه برگزار می کنند. سایت های دانشگاه های استرالیا لیستی از تاریخ ترم های دانشگاه ها ارائه می دهند.

هزینه های تحصیل در استرالیا

دانشجویان مهاجر باید شهریه دانشگاه خود را پیش از شروع هر ترم بپردازند همچنین برخی مؤسسات آموزشی علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری نیز مانند کتابخانه، آزمایشگاه، امکانات ورزشی و گردشگری دارند. برخی هزینه ها نیز مانند تجهیزات معماری یا عکاسی، خاص رشته انتخابی شما بوده در حالی که دیگر هزینه ها مانند خرید کتاب و نوشت افزار عمومی می باشند. به طور کلی شهریه با توجه به دانشگاه محل تحصیل، رشته تحصیلی و دولتی بودن یا خصوصی بودن دانشگاه متغیر است.

زبان انگلیسی در استرالیا

اغلب دانشگاه های استرالیا برای پذیرش، آیلتس آکادمیک با معدل کل 6.5 نیاز دارند و هیچیک از مهارتهای آیلتس نباید زیر 6 باشند. برای برخی رشته ها از قبیل معماری و یا روزنامه نگاری آیلتس 7 نیاز هست اما ممکن است برخی از دانشگاه ها شرایط بالاتر یا پایینتری را در نظر گرفته باشند.