مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

دریافت اقامت استرالیا برای نیروی کار متخصص و ماهر

دریافت اقامت استرالیا برای نیروی کار متخصص و ماهر skilled workers
در ایران دو نوع نیروی کاری تخصصی مورد پذیرش استرالیا وجود دارد.
الف- دارندگان تحصیلات دانشگاهی.
ب- دارندگان مدارک فنی و حرفه ای

الف- دارندگان تحصیلات دانشگاهی
منظور کسانی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در یکی از رشته های تخصصی مورد نیاز استرالیا باشند.
رشته های مورد نظر درتارنمای www.immi.gov.au/sol موجود است (این لیست فدرال معمولا در اول Julyهر سال تجدید میشود و تا Julyسال بعد بدون تغییر عمده باقی می ماند)
در صورتیکه تخصص شما در لیست مورد نظر یافت نشود در اینصورت چنانچه در لیست استانها باشد نیزمی توانید از طریق پذیرش استانی اقدام نمایید.شما میتوانید لیست تخصص های مورد نیاز استانهای استرالیا را از تارنماهای زیرمشاهده نمایید. لیست های استانی در طول سال ممکن است چند بار تغییر یابند.
باتوجه به رتبه بندی موسسات آموزشی و دانشگاههای ایران توسط کشور استرالیا, مدرک دانشگاهی متقاضی بایستی معادل مدرک مورد نیاز شغل مورد نظر در استرالیا باشد.
لازم به توضیح است که دانشگاههای ما به 2 گروه درجه یک و دو تقسیم شده اند. مدارک تحصیلی دانشگاههای درجه یک معادل همان مدرک در استرالیا میباشد. . مدارک تحصیلی دانشگاه های درجه دو معادل یک مقطع پایین تر منظور می شوند و برای مثال: کارشناسی دانشگاههای درجه دو ایران معادل فوق دیپلم استرالیا محسوب می شود .
شرایط متقاضی:

• ازجدول امتیازات حداقل 60 امتیاز را کسب نماید ( هرچه مقدار امتیاز بالاتر باشد شانس قبولی و تسریع در دریافت اقامت بیشتراست ).
• زیر 50 سال باشد.
• حداقلIELTS مورد نیاز 6 است (هرمهارت ) ولی در بعضی موارد ممکن است IELTSبا نمره بیشتری خواسته شود.
• به دارندگانIELTS 7 ده امتیاز تعلق میگیرد( هیچ مهارت زیر 7 نباشد)
.جدول امتیازات در تارنمای زیر موجود میباشد.

- انواع ویزا برای دارندگان تحصیلات دانشگاهی:

3 نوع ویزای (skilled worker) وجود دارد:

الف- ویزای مستقل (Subclass189- Skilled –Independent ) :‌ امکان سکونت و کار در هر کجای استرالیا
ب- ویزای پذیرش ایالتی (Subclass190- Skilled nomination): امکان سکونت و کار در هر منطقه از استان پذیرش کننده
پ- ویزای پذیرش ایالتی (امکان سکونت و کار در مناطق غیر ازمرکز استان پذیرش کننده ) (Subclass489- Skilled- regional sponsored)

قابلیت این ویزاها:

• ویزای شماره 189ویزای اقامت دائم بوده و مدت آن 5 سال است و قابل تمدید می باشد.
• ویزای شماره 190 نیز5 ساله بوده و دائم محسوب می شود ولی متقاضی متعهد می شود که مدت 2 سال در استان پذیرش دهنده ساکن شود و یک سال هم تمام وقت کار کند و سپس می تواند به استانهای دیگرتغییر سکونت دهد.
• ویزای 489 چهار ساله مشروط است. بدین معنی که متقاضی بایستی در استان پذیرش دهنده به مدت 2 سال سکونت کند ویک سال تمام وقت کار کند و سپس درخواست اقامت دائم نماید و از زمانیکه ویزای اقامت دائم دریافت نمود از امکانات و تسهیلات اقامت دائم استفاده خواهد نمود و طی این 2 سال متقاضی نمی تواند در مرکز استان اقامت داشته باشد.
- همسران و فرزندان متقاضی حق تحصیل و کار در استرالیا را دارند.

اگر تمایل دارید شرایط شما برای مهاجرت به استرالیا و اخذاقامت این کشور بررسی شود، لطفاً فرم ارزیابی را پر نمایید. مشاورین با تجربه ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نتیجه را به اطلاع شما می رسانند. ضمناً می توانیدجهت آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرت با ما تماس بگیرید.

ب- دارندگان مدارک فنی وحرفه ای

کسانی که دارای مدارک فنی و حرفه ای از وزارت کار یا مدارس فنی حرفه ای بوده و یا تحصیلات تا فوق دیپلم در رشته های فنی داشته و یا فارغ التحصیل هنرستانهای فنی باشند می توانند برای مشاغل فنی که استرالیا در لیست پذیرش خود برای کشور های مختلف اعلام می کند اقدام نمایند.
برخی از این مشاغل عبارتند از:
1- اتومبیل ( برق – مکانیک – نقاشی )
2- نجاری وکابینت سازی
3- برق صنعتی وعمومی
4- الکترونیک
5- لوله کشی
6- جوشکاری
7- آهنگری(سازنده قطعات و بدنه های فلزی )

لیست فوق براساس نیاز های بازار شغلی استرالیا دائماً تغییر می کند لذا اگر تمایل دارید شرایط شما برای مهاجرت به استرالیا و اخذاقامت این کشور بررسی شود، لطفاً فرم ارزیابی را پر نمایید. مشاورین با تجربه ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نتیجه را به اطلاع شما می رسانند. ضمناً می توانیدجهت آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرت با ما تماس بگیرید.
شرایط متقاضی:
• زیر 50 سال داشته باشد.
• از جدول امتیازات حداقل 60 امتیاز کسب نماید.
• حداقل IELTS 6 (در هر مهارت) داشته باشد.
• دارای مدارک فنی و حرفه ای و یا دیپلم هنرستان و یا مدارک فوق دیپلم باشد.
• در مصاحبه ی حضوری و یا از راه دور شرکت و قبول شوند. (برای دارندگان مدارک فنی حرفه ای و کلیه تکنسینهایی که توسط سازمان TRA ارزشیابی میشوند ممکن است مصاحبه به صورت حضوری یا video chat انجام شود و یا بدون انجام مصاحبه ارزشیابی انجام گیرد)
انواع این ویزا:
برای نیروهای دارای مدارک فنی و حرفه ای3نوع ویزای skilled worker وجود دارد:
الف- ویزای مستقل ((Subclass189 - Skilled –Independent
ب- ویزای پذیرش ایالتی (Subclass190 - Skilled nomination)
پ- ویزای پذیرش ایالتی( برای مناطق غیر از مرکز استان ) ((Subclass489- Skilled-regional sponsored
*ویزای شماره 189 ویزای اقامت دائم بوده و مدت آن 5 سال است وقابل تمدید میباشد.
*ویزای شماره 190 نیز 5ساله بوده و دائم محسوب میشود ولی متقاضی متعهد میشود که مدت 2 سال در استان پذیرش دهنده ساکن شود و یکسال هم تمام وقت کار کند و سپس میتواند به استانهای دیگر تغییرسکونت دهد.
*ویزای 489 ویزای چهارساله مشروط است. بدین معنی که متقاضی بایستی در استان پذیرش دهنده(به غیر از مرکزاستان) بمدت 2 سال سکونت کند و یک سال تمام وقت کار کند و سپس درخواست اقامت دائم نماید و از زمانیکه ویزای اقامت دائم دریافت نمود از امکانات و تسهیلات اقامت دائم استفاده خواهد نمود.