مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

دلایل مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا : استرالیا به سبب برخورداری از وضعیت اقتصادی مناسب و بازار کار پویا، سطح زندگی و رفاه بالا و جاذبه های گردشگری بسیار ، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی است.

دلایل مهاجرت به استرالیا

دستیابی به شغل دلخواه با درآمد مناسب و برخورداری از رفاه بیشتر در زندگی از جمله عوامل اصلی مهاجرت است و استرالیا با رشد اقتصادی قابل توجه ، برخورداری از خدمات درمانی ، بیمه و تامین اجتماعی مناسب و بازار کاری پویا هر ساله پذیرای حدود یکصد هزار مهاجر است. در زیر عوامل و علل مهاجرت به استرالیا را به اختصار توضیح خواهیم داد.  

اقتصاد استرالیا

- استرالیا کشوری توسعـه یافته با اقتصادی متکی بر بازرگانی و کشاورزی است.

- استرالیا یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد اولیه و انرژی ( زغال سنگ ) جهان است.  افزایش قابل توجه تقاضای مواد خام توسط کشورهایی همچون چین و هند، به صعود درآمدهای استرالیا منجر شده و رشد اقتصادی آن را در سال های اخیر به طرز کم سابقه ای تقویت کرده است.

- استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ آهن و پشم و صاحب بزرگترین شرکت معدنی «بی .اچ. پی بیلیتون» دنیاست.

- تحولات اقتصادی آمریکا در سالهای اخیر تاثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد استرالیا داشته است و ایالات متحده به عنوان یک واردکننده بزرگ مواد خام، تجارت عظیمی با کشور استرالیا دارد.

- رشد تولید فولاد جهان به واسطه تقاضای چین و نیاز بالا به دو ماده اولیه این صنعت ( سنگ آهن و زغال کک ) را سبب شده و استرالیا به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده این دو ماده، بیش ترین درآمد را در میان کالاهای دیگر، از این دو کسب می کند.

- طلا یکی دیگر از مهمترین منابع صادراتی استرالیا است.

موارد فوق تنها بخشی از توانای های اقتصادی استرالیا است و با توجه به سایر ظرفیتهای اقتصادی استرالیا ، کارشناسان چشم انداز روشنی را برای اقتصاد استرالیا در سالهای آتی متصورند.

رفاه و سطح زندگی در استرالیا

بسیاری از شهرهای استرالیا جزو بهترین شهرهای دنیا میباشند. به گزارش اکونومیست و در سال 2008 شهرهای ملبورن، پرت، آدلاید و سیدنی ( دوم، چهارم، هفتم و نهم ) جزو بهترین و قابل زندگی ترین ( از نظر رفاه ) شهرهای جهان میباشند.

برخورداری شهروندان استرالیا از خدمات درمانی، بیمه و تامین اجتماعی مناسب از جمله موارد موثر در تعیین میزان رفاه زندگی محسوب میشود.

آزادی ادیان

در استرالیا دین از حکومت جدا بوده و طبق قانون، دین و مذهب آزاد است و هر کس می‌تواند آئینهای ویژه دینی خود را بدون محدودیت آزادانه پیگیری کند.

بازار کار در استرالیا

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است.

یکی از امکانات بسیار مطلوب برای مهاجرت به استرالیا، جذب نیروی متخصص ( ویزای اسکیل ورکر استرالیا ) از میان مهاجرین می‌باشد و به همین دلیل است که افراد متخصص و دارای سابقه کار به راحتی می‌توانند شرایط زندگی خود را با مهاجرت به استرالیا تغییر داده و در کشوری با شرایط اقتصادی بهتر زندگی کنند. بازار کار در استرالیا

مطالب مرتبط با دلایل مهاجرت به استرالیا :