مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

ویزای استرالیا - کلاس 190

ویزای استرالیا - کلاس 190

این نوع از ویزا در واقع یک ویزای امتیازی است و مربوط به افرادی است که میخواهند برای مهاجرت به استرالیا از حمایت(اسپانسر)ایالتی برخوردار شوند.

ویزای 190 استرالیا

اقامت دائم استرالیا از طریق تخصص و مهارت با اسپانسر ایالتی

این نوع از ویزا در واقع یک ویزای امتیازی است . این ویزا مربوط به افرادی است که جهت مهاجرت به استرالیا می خواهند ازحمایت (اسپانسر) ایالتی برخوردار شوند. بسیار اتفاق می افتد که افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا شرایط لازم و اولیه وامتیاز کافی را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا ندارند . یکی از دلایل رایج که این افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به صورت مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات آنها به 60 امتیاز است که این کمبود امتیاز می تواند به دلیل بالا بودن سن متقاضی یا ضعیف بودن وضعیت زبان انگلیسی یا نداشتن سابقه کار کافی و کمبود امتیاز مدرک تحصیلی است .   
این افراد می توانند از راه غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا ومهاجرت به استرالیا دست یابند. در این حالت و با استفاده از ویزای 190 چنانچه متقاضی دارای 55 امتیاز به صورت مستقل باشد 5 امتیاز ایالت اسپانسر کننده به امتیازات او می افزاید و متقاضی به امتیاز لازم یعنی 60 امتیاز می رسد و این ویزا (ویزای 190 ) منجر به اقامت دائم استرالیا می شود.ویزای کلاس 190 ویزای اقامت دائم استرالیا با قید و شرط می باشد که برای 5 سال اقامت دائم استرالیا را به فرد متقاضی اعطا می کند که این اقامت 5 ساله بعدا به صورت اتوماتیک به اقامت مادام العمر تبدیل می شود.

شرط صدور این ویزا برای متقاضی تعهدی است که متقاضی اصلی به ایالتی از ایالت های استرالیا که می خواهد اسپانسر(حامی) او شود می دهد که در بدو ورود به خاک استرالیا برای مدت 2 سال درآن ایالت خاص کار و زندگی کند و بعد از آن متقاضی می تواند به هر نقطه ای از استرالیا که مایل است نقل مکان کند.
کسانی که این ساب کلاس ویزای 190 استرالیا را دریافت می کنند می توانند :

  1. در هر نقطه از کشور استرالیا که مایلند کار و زندگی کنند (به جز 2 سال اول که باید در ایالت اسپانسر کننده باشند).
  2. در دانشگاه ها و مدارس و مراکز فنی وحرفه ای تحصیل کنند.
  3. بسیاری از خدمات دولتی را از همان ابتدای ورود می توانند استفاده کنند .
  4. خدمات درمانی را به صورت یارانه از طریق مدیکر و مزایای دارویی دریافت کنند.
  5. اسپانسر دیگر افراد خانواده برای دریافت ویزا شوند.
  6. اگر فرزندی از ایشان متولد شود مقیم و شهروند استرالیا محسوب می شود.

شرایط اخذ ویزای 190 استرالیا 

برای اخذ ویزای 190 متقاضی باید 55 امتیاز به صورت مستقل داشته باشد که با گرفتن 5 امتیاز از اسپانسر به 60امتیاز لازم برسد بنابراین :

سن متقاضی در زمان دریافت دعوتنامه کمتر از 50 سال باشد.

داشتن مدرک آیلتس حداقل 6در هر چهار مهارت آن الزامی است هر چند آیلتس 6 امتیازی ندارد اما برای درخواست این ویزا شرط الزامی است .

شغل و تحصیلات متقاضی باید جزو لیست مشاغل مورد نیاز ایالات استرالیا (csol1-2) باشد.

متقاضی نتیجه ی ارزشیابی شغلی (Assessment) مثبت از مرکز مربوطه دریافت کرده باشد .

بایستی پرونده ی خود را برای انتخاب شدن در سامانه ی EOI اداره مهاجرت ثبت کند.

گرفتن اسپانسر ایالتی

هر کدام از ایالت های استرالیا لیست مشاغلی را ارایه و منتشر کرده اند که اگرشغل شما درلیست مربوطه باشد می توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال کنید واز آنها اسپانسرشیپ دریافت کنید.

بعد از قبولی در EOI و گرفتن دعوتنامه باید ظرف مدت 60 روز در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خود را برای درخواست این ویزا ثبت نمایید.ضمنا متقاضی ودیگر افراد پرونده ی او از سلامت وپیشینه ی خوبی برخوردار باشند.
نکته : منظور از اسپانسرشیپ ایالتی گرفتن کار یا کارفرما نیست و تنها ایالت به شما 5 امتیاز می دهد. باید بدانیم ایالت های استرالیا بی دلیل چنین کمکی (5 امتیاز) را به مهاجران نمی کنند بلکه از مهاجران انتظار دارند که در قبال این کمک مهاجر دو سال اول ورودش به استرالیا را در آن ایالت که اسپانسرش شده کار و زندگی کند.

ویزا 190 استرالیا در واقع هم به نوعی کمک به کسری امتیاز متقاضیان (مهاجران) است وهم کمک به ایالت و شهری که اسپانسر می شود چون در واقع آن ایالت به نیروی کار و مهارت متقاضی نیاز دارد . بسیاری از ایالت های استرالیا زمانی که اسپانسر فردی می شوند خدمات بسیار خوب و منظم و از پیش برنامه ریزی شده ای را در اختیار آن فرد قرار می دهند تا مهاجر بتواند از مشکلات اولیه ی غربت در بدو ورود به استرالیا سریعتر رها شده و هر چه زودتر با جامعه و فرهنگ جدید تطبیق پیدا کند، این حمایت ها بسیار مفید بوده و حتی گاهی نشان داده که از داشتن اقوام و آشنایان در خاک استرالیا نیز موثرتر است.
زمانی که ایالت ها و سازمان های مربوطه به صورت سازمان یافته مهاجر را مورد حمایت قرار می دهند در واقع هدفشان این است که مهاجر هر چه زودتر جذب بازار کار شود و از نیروی تخصص مهاجر برای پیشرفت صنعتی و علمی و اجتماعی و فرهنگی آن ایالت استفاده کنند و مهاجر نیز به این ترتیب خیلی سریعتر در جامعه ی جدید پیشرفت می کند.

مزایای ویزای 190استرالیا

افرادی که اسپانسر دارند زودتر از افرادی که اسپانسر ندارند( و با ویزاهای دیگر اقدام نموده اند )کار مرتبط با رشته شان را پیدا می کنند.
ایالت ها در مواردی مانند پیدا کردن محل سکونت مناسب ،مدرسه فرزندان (در صورت نیاز)،تقویت زبان انگلیسی مهاجر و همسرش و فرزندانش و تطبیق پیدا کردن با محیط جدید به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و دیگر خدمات کمک قابل توجهی می کنند.این کمک ها چنان با ارزش و جالب توجه است که خیلی ها دوست دارن از طریق اسپانسر ایالتی اقدام کنند .
هرچند موسسه تداوم نسل سپید و بسیاری از همکاران که در زمینه ی مهاجرت فعالند چنین سرویس هایی را برای موکلین انجام می دهند ولی باید بدانیم سرویس ها و خدمات برنامه ریزی شده و سازمان یافته از طرف دولت محلی آن منطقه و ایالت بسیار با ارزش بوده و داشتن یک پشتیبان و حامی دولتی مزیت خوب و مهمی تلقی می شود.
توجه به این نکته ضروری است که لیست مشاغل مورد نیاز ایالت ها در هر مقطع زمانی با توجه به اوضاع اقتصادی و شرایط بازار کار در آن ایالت بدون اطلاع قبلی تغییر می کند . مثلا اگر ایالت نیوساوت ولز در حال حاضر به نیروی کار متخصص در زمینه ی کامپیوتر نیاز دارد دلیل بر این نیست که مثلا 5 ماه بعد نیز این ایالت افرادی با تخصص کامپیوتر را نیاز داشته باشد و بپذیرد. پس شما متقاضی عزیز به گونه ای برنامه ریزی کنید که همه ی کارهایتان به موقع انجام شود تا بتوانید به موقع از فرصت داشتن یک اسپانسر ایالتی بهره مند شوید.
لطفا توجه کنید که بعضی از اسپانسرهای ایالتی از آنجا که می خواهند یقین داشته باشند که شما در بدو ورودتان به ایالت آنها دچار مشکل مالی نخواهید شد و انگیزه ی کافی برای ورود به بازار کار خواهید داشت هنگامی که شما از آنها تقاضای اسپانسری می کنید از شما می خواهند که نشان دهید تا حدودی توانایی مالی آن را دارید که بتوانید امور اولیه ی زندگی خود را در آن ایالت بگذرانید.

مزایای اقامت دائم استرالیا (PR)

  1. اقامت مادام العمر و زندگی و کار وتحصیل نا محدود در استرالیا
  2. برخورداری از مزایای شهروندی کامل استرالیا مانند یک شهروند استرالیایی از بدو ورود به استرالیا
  3. معافیت از پرداخت مالیات بر در آمد تا سقف 6000 دلار
  4. تخفیف در پرداخت شهریه دانشگاهی تا 90 در صد و دریافت کمک هزینه ی تحصیلی
  5. استفاده و بهره مندی از حقوق بیکاری وبازنشستگی
  6. برخورداری از بیمه درمان رایگان
  7. امکان تحصیل و سرمایه گذاری
  8. بهره مندی سایر اعضای خانواده از مزایای این نوع ویزا