مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

دلایل مهاجرت ایرانیان به استرالیا

بررسی دلایل مهاجرت ایرانیان به استرالیا

 دستیابی به موقعیت‌های شغلی بهتر، رفاه بیشتر در زندگی، استفاده از آب و هوای مطلوب، خدمات درمانی و اجتماعی مناسب و در نتیجه برخورداری از یک زندگی شادتر از دلایل مهاجرات افراد به کشور استرالیا می‌باشد. سعی داریم در این بخش برخی از دلایل و عللی که سبب شده ایرانیان کشور استرالیا را که از مهاجر خیزترین کشورها محسوب می‌شود را به عنوان مقصدی برای مهاجرات انتخاب کنند، را بررسی کنیم. 


شرایط اقتصادی مناسب در استرالیا

 اطمینان از آینده شغلی و شرایط اقتصادی بهتر از مهمترین دلایل مهاجرت هر فردی می‌باشد. با توجه به رشد اقتصادی استرالیا در 20 سال گذشته و به خاطر استفاده از برنامه‌های هدفمند و حساب شده برای رشد اقتصادی کشور، طبق آمار به دست آمده سالانه بیشتر از 100 هزار نفر به استرالیا مهاجرت می‌کنند. یکی از امکانات این کشور جذب نیروی متخصص از میان مهاجرین می‌باشد، بنابراین افراد متخصص که تخصصی را برای ارائه کردن دارند به راحتی می‌توانند شرایط زندگی خود را با مهاجرت به استرالیا تغییر داده و در کشوری با شرایط اقتصادی بهتر زندگی کنند. طبق آخرین آمار به دست آمده بیشتر از 6500 نفر از کارآفرینان و سرمایه گذاران در یک سال گذشته به استرالیا مهاجرت کرده‌اند.


سطح استاندارهای زندگی در استرالیا

 با توجه به این که افزایش نرخ تورم هر سال حداکثر 3 درصد می‌باشد می‌توان بالا بودن سطح استانداردهای زندگی در استرالیا را بررسی کرد. بیشتر شهرهای بزرگ استرالیا از جمله ملبورن و سیدنی از نظر سطح زندگی در رده بهترین شهرهای دنیا قرار دارند. شاد زیستن مربوط به آن دسته از انسان‌هایی می‌باشد که زندگی بی دغدغه‌ای را می‌گذرانند، پس با در نظر گرفتن آمار و اخباری که نشان می‌دهد شهروندان استرالیایی بسیار شاد و خوشگذران هستند، می‌توانیم به راحتی میزان رفاه زندگی در استرالیا را تصور کنیم. برگذاری جشن‌های متعدد، رفتن به سواحل و مراتع برای هر چه بهتر گذراندن روزهای تعطیل آخر هفته و ایام تعطیل، همه نشان دهنده آمار تفریح و اوقات فراغت در میان ساکنین این کشور می‌باشد.


آزادی انتخاب پوشش در استرالیا

 در استرالیا هیچ قانونی وجود ندارد که مانع از انتخاب نوع پوشش مورد علاقه شما باشد. شاید همین تنوع پوشش باشد که استرالیا را به یک جامعه گوناگون تبدیل کرده است. البته بیشتر ساکنین کشور استرالیا ترجیح می‌دهند که از لباس‎های راحت و غیر رسمی استفاده کنند اما شهروندانی هم هستند که به دلایل فرهنگی و یا مذهبی نوع پوشش سنتی را برای خود در نظر می‌گیرند. آزادی در انتخاب نوع پوشش دلیل بر این نمی‌شود که برای اماکن عمومی و دولتی هیچ ضابطه و قاعده‌ای وجود نداشته باشد بلکه برعکس، باشگاه‌های ورزشی، موسسات دولتی و ... هرکدام برای خود یک سری قوانین تعریف شده‌ای را در نظر گرفته‌اند که می‌بایست رعایت شود. بهتر است برای زندگی در چنین کشوری ذهنیت خود را در مورد قضاوت افراد از روی پوشش آن‌ها را تغییر دهیم و در نظر بگیریم که افراد را به راحتی از روی نوع پوشش آن‌ها مورد سنجش و قضاوت قرار ندهیم.