مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

استرالیا برای متقاضیان ایرانی، دو نوع نیروی کار تخصصی را می پذیرد :

   1-  دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی

 استرالیا اول جولای هر سال لیستی از رشته های تخصصی مورد نیاز خود را اعلام می کند که دارندگان مدارک تحصیلی مرتبط با این رشته ها می توانند در استرالیا پذیرفته شوند.

برای اطلاع از این رشته ها می توانید به سایت www.immi.gov.au/sol مراجعه نمایید. اگر تخصصی که شما دارید شامل این لیست نمی شود نا امید نشوید به لیست تخصص های مورد نیاز استان های استرالیا که در سال چندبار اپدیت می شود، نیز مراجعه کنید. از لینک های زیر می توانید لیست تخصص های هر استان را مشاهده نمایید:


- کانبرا :http://canberrayourfuture.com.au/portal/migrating/article/act-occupation-lis


- سیدنی : http://www.business.nsw.gov.au/__data/assets/pdf_file/0019/25147/NSW-State-Occupation-List.pdf


- ایالت نورترن تراتوری: http://www.australiasnorthernterritory.com.au/Working/bsm/nt-nominated-general/Pages/sol.aspx 


- آدلاید : www.migration.sa.gov.au/node/176  


- ملبورن : www.liveinvictoria.vic.gov.au/visas-and-immigrating/occupation-lists  


- پرت : http://www.migration.wa.gov.au/skilledmigration/Pages/Occupationsindemand.aspx


- کویزلند : http://migration.qld.gov.au/wp-content/uploads/pdf/occupation-list-489-visa.pdf

http://migration.qld.gov.au/wp-content/uploads/pdf/occupation-list-190-visa.pdf   


تذکر : استرالیا دانشگاه ها و موسسات ایران را به دو گروه درجه 1 و درجه 2 طبقه بندی کرده است. بر اساس این تقسیم بندی مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه های درجه 1 معادل همان مدرک در استرالیا می باشند و مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه ها و موسسات درجه دو، معادل مدرک یک سطح پایینتر در استرالیا می باشند . به عنوان مثال مدرک لیسانس از دانشگاه درجه 2 معادل مدرک فوق دیپلم در استرالیا است.


باتوجه به این رتبه بندی ، متقاضی باید مدرک معادل مورد پذیرش شغل مورد نظر را دارا باشد.


مهاجرت به استرالیا


2-  دارندگان مدارک فنی و حرفه ای


شامل افرادی می شود که مدرک فنی و حرفه ای از وزارت کار داشته باشند، یا دارای مدرک فوق دیپلم در رشته های فنی و یا فارغ التحصیل هنرستان های فنی باشند.

رشته های فنی مورد پذیرش استرالیا در حال حاضر شامل این رشته ها است :

 1-برق، مکانیک و نقاشی اتومبیل

 2 - نجاری و کابینت سازی

 3 - برق گرایش صنعتی و گرایش عمومی

 4- الکترونیک

 5- لوله کشی

6- جوشکاری

7- آهنگری


امتیازات :


حداقل امتیازی که متقاضی برای پذیرش باید کسب نماید، 60 امتیاز می باشد و طبعا هر چه این امتیاز بالاتر باشد شانس قبولی و پذیرش اقامت نیز افزایش می یابد.


شرایط عمومی متقاضی :

• حداکثر سن 50 سال


• حداقل نمره آیلتس :  IELTS  6 . به دارندگان نمره 7  به بالا ، ده امتیاز بیشتر تعلق می گیرد



برای مشاهده جدول امتیازات فایل زیر را دانلود نمایید :  http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/points-tested-migration-fact-sheet.pdf

 

به دارندگان تحصلات دانشگاهی سه نوع ویزا تعلق می گیرد :

  1- ویزای مستقل 189 (Subclass189- Skilled –Independent ) که به متقاضی اجازه می دهد در هر نقطه از استرالیا امکان کار و زندگی داشته باشد. این ویزا برای اقامت دائم است و اعتبار آن تا پنج سال است و پس از آن قابل تمدید می باشد.

  2-  ویزای پذیرش ایالتی 190 (Subclass190- Skilled nomination) که به متقاضی اجازه میدهد در هر نقطه از استان مورد پذیرش امکان سکونت و کار داشته باشد. این ویزا نیز برای اقامت دائم است و اعتبار ان پنج ساله است. ولی متقاضی را متعهد می کند که تا دو سال تنها در استان مورد پذیرش ساکن باشد و یک سال به تمام وقت کار کند. و پس از ان برای متقاضی هیچ محدودیتی نیست و می تواند به سایر استان ها نیز نقل مکان نماید.

پ- ویزای پذیرش ایالتی 489 (Subclass489- Skilled- regional sponsored) که به متقاضی اجازه سکونت و کار در مناطق غیر از مرکز استان مورد پذیرش را می دهد. این ویزا چهارساله است و مشروط به اینکه متقاضی تعهدات خود مبنی بر سکونت دوساله در استان مورد پذیرش و یک سال کار تمام وقت را رعایت نماید. پس از پایان یافتن مدت چهار سال می تواند درخواست اقامت دائم نماید و پس از دریافت ویزای دائم از مزایای ویزای دائم همانند دیگر دارندگان ان بهره مند گردد.